اشنایی با ولنجک
نوشته شده توسط : nobel

ولنجک تهران کجاست؟ ولنجک یکی از مناطق شمالی تهران و شمیران با موقعیتی جذاب در کوهپایه های قله توچال واقع شده است. ولنجک در منطقه 1 تهران قرار دارد و از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به بزگراه پارک وی، از شرق به زعفرانیه و از غرب به محله درکه محدود می شود.
ولنجک با امکانات ویژه ای که دارد، یکی از مناطق لوکس و دلنشین تهران به شمار می آید. این منطقه دارای مناظر طبیعی خیره کننده است که همراه با آب و هوای ملایم، احساس آرامش و روحیه پویا را به ساکنان ارائه می دهد.
جمعیت ولنجک بر اساس آخرین سر شماری حدود 22.742 نفر است. این منطقه دارای امکانات گردشگری و تفریح متنوعی بوده و با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، جذب مسافران و گردشگران زیادی می شود.
منطقه ولنجک با وجود ارتفاعات توچال، بزرگراه چمران و رودخانه ولنجک، به عنوان یک مقصد مسکونی ایده آل شناخته می شود. امکان یافتن خانه و آپارتمان های با کیفیت در این منطقه، سبب شده تا ولنجک به یک انتخاب محبوب برای زندگی شهروندان تبدیل شود.
در این منطقه مکان های مهمی نیز قرار دارند که به آنها می توان اشاره کرد؛ از جمله سالن اجلاس و دانشگاه شهید بهشتی، از مراکز مهمی می باشد که در این منطقه شکل گرفته اند.

تاریخچه ولنجک

محله ولنجک، یکی از مناطق شمالی تهران می باشد. این نام از دوره ای پیش از اسلام قدمت دارد. در معنی ولنجک گفته شده است که، نام ولنجک از ترکیب واژه های "ولنگ" و "ک" به معنای جایی رها شده تشکیل شده است، دلیل این نامگذاری این می بود که، این محله از جانب شمالی به عنوان بن بست در نظر گرفته میشد و ساکنانی در آن زندگی نمی کرد.
ولنجک در گذشته جزء محله اوین بوده و به عنوان یک ناحیه کشاورزی و روستایی در منطقه اوین شناخته می شود. تاسیس روستای ولنجک حدود پانصد سال پیش با فرمان شاه عباس صفوی و در نزدیکی چشمه ای در این ناحیه انجام شد.
علت توجه شاه عباس به ولنجک ارتباط آن با مسیر مازندران بود که مسافران از غرب تهران و شهر قزوین برای سفر به مازندران از این مسیر عبور می کردند. از این رو جایگاه ولنجک در نزدیک مسجد جامع ولنجک در شمالی ترین نقطه خیابان اعجازی یا آصف قرار داشت.

نقشه ولنجک تهران

مناظر زیبا در ولنجک تهران

این محله یکی از محله های جذاب در منطقه 1 تهران می باشد که پر از مکان های دیدنی و جذاب می باشد در زیر به برخی از آنان خواهیم پرداخت:

درکه

تفرجگاه درکه یکی از مقاصد دیدنی و تفریحی منطقه ولنجک است. این منطفه از محله ولنجک با خودرو شخصی به راحتی در دسترس است علاوه بر آن می توانید از ماشین های گذری در خیابان نیز استفاده کنید. این منطقه مکانی مناسب برای پیاده روی و همچنین کوهنوردی می باشد. تعداد بسیار زیادی رستوران در این مکان شکل گرفته است که باعث می شود روزانه تعداد زیادی از افراد برای گردش به این مکان مراجعه کنند.

بام تهران ولنجک

در ولنجک بام بسیار زیبا به همراه چشم انداز بی نظیری واقع شده است پاتوق بسیاری از جوون ها میباشد. این مکان در ولنجک، نزدیک به خیابان اصلی ولنجک می‌باشد و دارای نمای بسیار دیدنی از تهران است. از آن جا شما می توانید به راحتی کل منظره تهران را مشاهده کنید. شبهای دیدنی بام تهران زبان زد عام خاص افراد است.

تله کابین توچال

این تله کابین از منطقه ولنجک به بام تهران می رسد و می تواند تجربه ای خاص از تهران و همچنین محله ولنجک را برای بازدیدکنندگان ارائه دهد؛ علاوه‌بر آن میتوانید نمایی از ونجک تهران را در این مکان جذاب مشاهده کنید. علاوه بر این در نزدیکی تله کابین توچال مسیرهای کوهنوردی جذابی برای کوهنوردی وجود دارد.

بام ولنجک

خیابان های مهم ولنجک

در این بخش به معرفی برخی از خیابان های مهم ولنجک پرداخته ایم که با شناسایی این خیابان ها میتوان بهترین منطقه ولنجک را نیز مشخص نمود. ولنجک در نزدیکی محله های محمودیه، اوین و زعفرانیه واقع شده است که از معروف ترین محله های منطقه 1 می باشند علاوه بر آن این محله نزدیک به خیابان های یمن، خیابان عدالت، خیابان ساسان، خیابان امیر آبادی، بلوار دانشجو، خیابان سیزدهم قرار گرفته است.
خیابان شاملو یکی از خیابان های مهم ولنجک تهران است که با نام خیابان 15 نیز شناخته میشود؛ خیابان شاملو در تقاطع خیابان ساسان واقع شده که در این لوکیشن میتوانید شاهد معماری مدرن و لوکس در برج آوانگارد باشید. علاوه بر آن، خیابان ساسان را میتوان بهترین خیابان ولنجک معرفی کرد که بسیاری از برج های معروف ولنجک نیز در این خیابان واقع شده‌اند.

دسترسی به محله ولنجک

مسیر دسترسی به ولنجک از بزرگراه چمران بهترین مسیر ممکن می باشد. از بزرگراه چمران خارج شده و به میدان شهریاری، خیابان فضل الله، ولنجک بلوار دانشجو می رسید و وارد ولنجک می شوید. همچین رفت و آمد به ولنجک با مترو نیز امکان پذیر میباشد.
این محله در نزدیکی ایستگاه مترو تجریش می باشد و همچنین اتوبوس ها و تاکسی ها برای رفتن به مقاصد مختلف در دسترس می باشد. ولنجک از سمت شرق به محله زعفرانیه و رودخانه ولنجک متصل می شود و فاصله تجریش تا ولنجک به اندازه گذر کردن از محله زعفرانیه میباشد. از سمت غرب می توانید درکه را مشاهده کنید و از سمت شمال دسترسی به ارتفاعات توچال را دارید.





:: برچسب‌ها: محله ولنجک ، منطقه 1 تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: