آشنایی با زعفرانیه
نوشته شده توسط : nobel

زعفرانیه کجاست؟

محدوده جفرافیای زعفرانیه از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر و محله باغ فردوس، از شرق به تجریش و از غرب به ولنجک محدود می‌شود. در زمینه کیفیت زندگی و قیمت ملک در زعفرانیه با منطقه‌ای مانند فرمانیه، الهیه و پاسداران به رقابت می‌پردازد اما همچنان یکی از محلات جذاب و پرطرفدار در تهران به شمار می‌رود.

تاریخچه زعفرانیه تهران

منطقه زعفرانیه در تهران یکی از نواحی با سابقه و شناخته شده شهر محسوب می‌شود. در گذشته، زعفرانیه روستایی کوچک در شمال غربی تجریش بود و در میان دو منطقه سعد آباد و ولنجک واقع شده بود.
مرزهای زعفرانیه در گذشته از شمال به ابریزکوه، از جنوب به محمودیه، از غرب به ولنجک و از شرق به تجریش می‌رسید. در آن دروان، زمین‌های اصلی زعفرانیه به مالکیت حسین علی خان موید الممالک تعلق داشت و بیشتر این زمین‌ها به صورت زراعی به کار می‌رفتند.
زعفرانیه در سال 1340 تبدیل به یک منطقه مسکونی تبدیل شد؛ با ساخت خیابان پهلوی (واحدی از ولیعصر امروزی) برای دسترسی به منطقه اسدآباد، یک جاده جدید ایجادشد که از باغ فردوس آغاز شده و به سمت شمال سعد اباد ادامه می‌یافت. این جاده جدید تبدیل به محور اصلی زعفرانیه شد و امروزه همچنان از خیابان اصلی این منطقه به شمار می‌آید.

مترو زعفرانیه تهران

دسترسی به زعفرانیه

زعفرانیه، منطقه‌ای آرام و محبوب در شمال تهران است، که دسترسی به حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی دارد. در ادامه به دسترسی مترو به زعفرانیه و بطور کلی دسترسی با وسیله نقلیه عمومی پرداخته‌ایم.

دسترسی به زعفرانیه با مترو

خوشبختانه محله زعفرانیه دسترسی مناسبی به مترو داشته، که رفت و آمد به این محله خوش آب و هوا را تسهیل بخشیده است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به زعفرانیه تهران، خط 1 مترو میباشد، که با پیاده شدن در ایستگاه مترو تجریش در انتهای خط 1 مترو، میتوانید پس از کمی پیاده‌روی یا استفاده از تاکسی به زعفرانیه دسترسی داشته باشید.





:: برچسب‌ها: محله زعفرانیه ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: