موزه زمان زعفرانیه
نوشته شده توسط : nobel

موزه زمان یا خانه حسین خدادی به یکی از جاذبه های فرهنگی فوق العاده تهران تبدیل شده است این موزه مربوط به دوره قاجار می باشد. در این موزه زیبا، زمان نه فقط می گذرد، بلکه با خودش داستان هایی از عمق تاریخ و هنر را به ما می آموزد. این موزه نه تتها به عنوان نخستین موزه ساعت در کشور، بلکه به عنوان یک شاهکار معماری و تزیینات منحصر به فرد نیز شناخته می شود.
وقتی وارد این فضای زیبا این موزه تاریخی می شوید، احساسی ناب را تجربه خواهید کرد. اینجا جایی است که می توانید در دل تاریخ و زمان سفری شگفت انگیز داشته باشید. وجود یک کافه رستوران معروف در موزه، امکان دل به دل شدن با لذت های تنقلاتی فراهم می کند و شمار را به لحظاتی شیرین و زیبایی این محیط دعوات می کند.
آیا به تاریخ و معماری علاقه مند هستید؟
اینجا جایی است که باید حتما بازدید کنید. این مقام فرهنگی ماندگاری است که با مطالعه این مقاله، شما می توانید عمق و اهمیت آن را بهتر بفهمید و تجربه ی دیدار آثار جذاب و متفاوتی از گذشته را تجربه کنید.

سفری در دنیای زمان با موزه تماشاگه زمان تهران

موزه تماشاگه زمان یا به اختصار موزه زمان، یک جواهر زمانی در دل تهران که در سال 1378 هجری شمسی به عنوان نخستین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران گشایش یافت و همچنین این آثار تاریخی در بهمن ماه 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گشت. این مکان مملو از سرزندگی هایی از تاریخ و هنر زمان با انواع و اقسام ساعت های قدیمی ایرانی و جهانی از نقاط مختلف جهان تشکیل شده است.
در داخل موزه، که از دو طبقه تشکیل شده است مجموعه ای بی پایان از ساعت های اهدایی، ساعت های رجل سیاسی، ساعت های لوکس و دکوری قدیم، ساعت های مکانیکی دیواری، رومیزی، جیبی و مچی و غیره شما را با تنوع بی پایان دنیای زمان آشنا می سازند. این مجموعه از دو طبقه تشکیل شده است انواع ساعت های این مجموعه از سده های هفتدهم تا 20 م میلادی می باشد.
در این موزه شاهکارهایی چون ساعت "پروفسور محمود حسابی" و ساعت آفتابی "ناصرالدین شاه" نیز به نمایش گذاشته شده اند. همچنین، ابزارهای تعمیر ساعت، ابزار و اسناد گاه شماری و تقویم های ایران نیز از زیبایی های این موزه به شما می آیند.

موزه زمان زعفرانیه

دسترسی به موزه زمان

موزه زمان در دل خیابان زعفرانیه تهران خود را به یک مقصد بی نظیر تبدیل کرده است. برای دسترسی به این موزه، می توانید از طریق ایستگاه مترو تجریش با کمی پیاده روی و یا استفاده از تاکسی ها و یا بی آرتی های تجریش خود را به این موزه برسانید.
اگر نه می توانید از طریق بی ارتی های راه آهن و تجریش به میدان تجریش سفر کنید. به این منظور، ابتدا در ایستگاه زعفرانیه پیاده شده و با پیاده روی پنج دقیقه ای در خیابان زعفرانیه به سمت چهار راه پرزین بغدادی حرکت کنید، به راحتی به موزه زمان خواهید رسید.
برا کسب اطلاعات بیشتر و رزرو، می توانید با شماره تماس زیر تماس بگیرید:
شماره تماس: 02122417336
آدرس دقیق: تهران، خیبان ولیعصر، خیابان زعفرانیه، نبش چها راه پرزین بغدادی واقع شده است.

ساعت کاری این مجموعه

ساعت کاری موزه زمان از ساعت 9 صبح تا ساعت 18 عصر ادامه دارد. آماده ایم تا در این بازه زمانی شما را از دنیای جذاب زمان به خود جلب کنیم و تجربه ای منحصر به فرد از هنر و تاریخ را برای شما ایجاد کنیم. البته که ممکن است زمان بازدید در روزهای خاصی از هفته تغییر کند به همین جهت قبل از حضور در این مکان حتما تماس بگیرید.





:: برچسب‌ها: موزه زمان زعفرانیه ، موزه زمان ، زعفرانیه ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: