آشنایی با الهیه
نوشته شده توسط : nobel

محله الهیه تهران خیابان فرشته، در شمیرانات تهران واقع شده و یکی از مناطق معتبر و مرفه‌نشین تهران ب‌شمار می‌آید. این محله به دلیل زیر ساخت‌های مدرن، مراکز خرید لوکس و آب و هوای خوشایند، جذابیت زیادی برای ساکنان و بازدید کنندگان دارد. الهیه از جمله مناطقی است که دسترسی به آن بسیار آسان بوده و در نزدیکی مناطق دیگر مانند تجریش، امانیه، زعفرانیه، محمودیه قرار دارد.

الهیه تهران

محله الهیه به دلیل وضعیت اقتصادی برتر ساکنانش، ازجمله مناطق مرفه و اعیان نشین تهران است. قیمت ملک در الهیه از جمله بالاترین قیمت‌های آپارتمان در تهران محسوب می‌شود. همچنین، الهیه از نظر امکانات عمومی و امکانات تفریحی نیز دارای تنوع بسیاری است.
در نهایت باید گفت، این روزها الهیه به عنوان یکی از مناطق جذاب تهران برای سکونت و بازدید شناخته شده و از مناظر و مکان‌های دیدنی زیبایی نیز برخوردار است. اگر به دنبال محیطی مرفه و زندگی در یکی از بهترین مناطق تهران هستید، الهیه می‌توانید گزینه‌ای باشد که به دنبال آن هستید.

محله الهیه

تاریخچه الهیه تهران

الهیه را در گذشته به نام خورآذین می‌شناختند که از دیر باز تاریخ واحدی از شهر تهران بوده است که به مالکیت محترم الدوله، همسر امین الدوله تعلق داشت، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چرا الهیه را به این نام خوانده‌اند؛ باید گفت، در سال 1286 قمری، میرزا جعفر حکیم الهی سه بار از میرزا حسین تجریش و ملامحمد علی تجریش قطعاتی از زمین‌های خوراذین را خریداری کرد و در نهایت، این خریدها باعث تغییر نام منطقه به الهیه شد.
محله الهیه در گذشته یکی از مناطق خوش آب و هوا و دارای باغات سرسبز بود، البته که هنوز برخی از این سرسبزی‌ها به‌جا مانده است. در زمان ناصرالدین شاه، یک کارخانه کبریت سازی در این منطقه وجود داشت که با تلاش‌های میرزا علی خان امین الدوله، صدراعظم آن زمان، ایجاد شده بود.

موقعیت مکانی الهیه

الهیه تهران کجاست؟ منطقه الهیه تهران در ناحیه یک و قسمت جنوبی میدان تجریش واقع شده است. محله الهیه با محله‌های تجریش، پل رومی، قیطریه، زرگنده، حکمت، باغ فردوس، آرارات و کاووسیه هم مرز است. به علت وسعت منطقه الهیه و ویژگی‌های منحصر بفرد آن، این منطقه به عنوان "نگین تهران" نیز شناخته می‌شود.
یکی از دلایل اصلی این نام گذاری می‌توان موقعیت مکانی و دسترسی‌های الهیه به دیگر نقاط کلانشهر تهران دانست؛ ازجمله دسترسی‌های الهیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از ناحیه شمال غرب با مناطق باغ فردوس و تجریش هم مرز است.
  • از غرب با منطقه امانیه هم مرز است.
  • از جنوب با منطقه زرگنده محدودیت دارد.
  • در نهایت از شرق به مناطق قیطریه و حکمت متصل می‌شود.

منطقه الهیه تهران به عنوان یکی از مناطق جنوبی درر منطقه یک شهرداری تهران شناخته می‌شود. این منطقه به خاطر ویژگی‌های لوکس و لاکچری خود، معمولا به عنوان نماد توانمندی و ثروت شناخته می‌شود. در ادامه الهیه تهران روی نقشه را برای شما آورده ایم تا به خوبی با مسیر الهیه تهران و محله های اطراف آن آشنایی پیدا کنید.

دسترسی‌های محله الهیه تهران

الهیه تهران همیشه ازجمله مناطقی بود، که جذب توجه و اهمیت دسترسی‌های فوق العاده به نقاط مختلف شهر تهران بوده است. وقتی به دنبال خرید آپارتمان در یکی از مناطق تهران هستید، نه تنها به قیمت و موقعیت جغرافیایی آن باید توجه داشته باشید، بلکه به دسترسی‌های رفت و آمد در آن منطقه و امکانات متفاوتی که آن محله ارائه می‌دهد نیز باید توجه کافی داشته باشید. الهیه را باید ازجمله مناطقی دانست که دسترسی آسانی داشته و علاوه‌بر دسترسی با وسیله شخصی، براحتی می‌توانید با استفاده از وسیله نقلیه عمومی نیز به این محله رفت و آمد داشته باشید. پیشنهاد ما به شما خرید آپارتمان در الهیه تهران است.

مکان های دیدنی الهیه

مکان‌های مهم در الهیه تهران

الهیه تهران به عنوان یکی از مناطق قدیمی شهر تهران، دارای اماکن معروف و تاریخی بسیاری است، که باعث جذب همه روزه مردم و گردشگران شده است. در ادامه به برخی از مکان‌های مهم در الهیه اشاره می‌کنیم:

  • خیابان فرشته
  • پل رومی تهران
  • موزه دکتر حسابی
  • موزه موسیقی ایران

این تنها چند نمونه از اماکن معروف الهیه هستند. این محله با تنوع فرهنگ و تاریخی خود برای بازدیدکنندگاه و گردشگران یک مکان ایده آل و جذاب بشمار می‌آیند که در تمام فصول سال مناسب بازدید هستند.





:: برچسب‌ها: الهیه ، الهیه تهران ، محله الهیه ، خرید آپارتمان در الهیه ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: