آشنایی با فرشته تهران
نوشته شده توسط : nobel

خیابان فرشته تهران یکی از جواهرات شهر باستانی پایتخت ایران است. این خیابان بزرگ در منطقه 1 شهرداری تهران قرار دارد و به محله فرشته نیز مشهور است که به تازگی نام آن را به اسم خیابان شهید فیاضی تغییر داده‌اند.
خیابان فرشته تهران از معروف‌ترین محله‌های الهیه است و در کنار بزرگراه مدرس واقع شده است که با پیمودن این خیابان، دنیایی از خانه‌های لوکس و برج‌های مرتفع مانند برج‌های دوقلوی تهران را مشاهده خواهید کرد.

محله فرشته

تاریخچه خیابان فرشته

تاریخچه فرشته تهران به یک داستان جالب تغییر و تحول از یک منطقه با باغ‌های سرسبز به یک منطقه مدرن و شهری پر از برج و امکانات لاکچری برمیگردد. در گذشته، این منطقه از سه باغ سرسبز و بزرگ تشکیل شده بود که امروزه به عنوان باغ‌های سفارت‌های روسیه، آلمان و ترکیه شناخته می‌شوند.
فرشته در گذشته جز باغ‌های زیبا و سرسبز شمیرانات بوده و به علت آب و هوای ملایم و نزدیکی به خیابان ولیعصر، جایگاه خاصی در این منطقه داشته است، این محله به عنوان اراضی خورآذین یا خلازیر نیز شناخته می‌شد. فرشته در گذشته متعلق به یکی از اشراف زادگان دوره قاجاریه بود.
این روزها با اجرا طرح‌های توسعه‌ای جدید تهران و رونق ساخت و ساز در دهه‌های اخیر، فرشته تبدیل به یکی از خیابان‌های پرترافیک و شلوغ شهر تهران شده که به کافه و رستوران‌های مدرن ولاکچری معروف است.

خیابان فرشته تهران کجاست؟

خیابان فرشته در منطقه یک تهران ناحیه 7 در محله الهیه واقع شده ازجمله خیابان‌های گران قیمت در محله‌ی الهیه محسوب می‌شود؛ قیمت خانه در خیابان فرشته در رقابت با قیمت خانه در الهیه تهران میباشد. خیابان فرشته از خیابان ولیعصر به سمت شمال آغاز شده و تا پل رومی ادامه دارد؛ همچنین خیابان ولیعصر در قسمت غربی این محله می‌باشد. فرشته از شمال به الهیه، از شرق با شریفی منش و خیابان سه راهی فرشته، بزگراه صدر و خیابان شریعتی، از جنوب با بزرگراه مدرس و خیابان جردن برخورد دارد.

دسترسی‌های محله فرشته

از مسیرهای متعددی می‌توان به این محله دسترسی داشت؛ از مترو گرفته تا اتومبیل شخصی! شهروندان تهرانی با توجه به ترافیک و شرایط مختلف شهری، همواره به دنبال سریع‌ترین مسیر دسترسی برای رفت و آمد در کلانشهر تهران هستند. خیابان فرشته نیز باتوجه به ایستگاه مترو و دیگر خدمات حمل و نقل عمومی، دسترسی و رفت و آمد را برای شهروندان خود تسهیل بخشیده است. برای دسترسی به خیابان فرشته علاوه‌بر ماشین شخصی می‌توانید از حمل و نقل عمومی نیز استفاده کنید.

دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی به فرشته

باید گفت نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به فرشته، ایستگاه مترو صدر است که در خط 1 مترو قرار دارد؛ خط 1 مترو که در نهایت به تجریش می‌رسد، بهترین راه برای رسیدن به خیابان فرشته است و باید در ایستگاه صدر پیاده شو و با کمی پیاده روی به خیابان فرشته خواهید رسید.
علاوه‌بر استفاده از مترو، می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های بی آر تی نیز به خیابان فرشته دسترسی داشته باشید. با استفاده از بی آر تی های مسیر تجریش به پارک وی می‌توانید به این خیابان برسید و تنها کافیست در ایستگاه پارک وی پیاده شوید.
استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند در شرایط ترافیکی شهر تهران کمک زیادی به شما کند تا به مقصد خود برسید. همچنین پارکینگ عمومی نیز در اطراف خیابان فرشته وجود دارد که اگر با ماشین و یا خودروی شخصی سفر می‌کنید، می‌توانید از آنها استفاده کنید.

کافه و رستوران های فرشته

امکانات و کیفیت کافه و رستوران‌های فرشته به قدری بالا است که بسیاری از افراد فرشته را با کافه و رستوران‌های آن میشناسند؛ این روزها کافه و رستوران‌های فرشته به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی برای نسل جدید و بلاگر ها تبدیل شده است. برخی از رستوران های معتبر فرشته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه رستوران بومی
  • رستوران حس توران
  • رستوران لئون




:: برچسب‌ها: منطقه 1 تهران ، محله فرشته ، خیابان فرشته ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: